Zespoły Formuły 1 wkrótce wznowią dyskusję nad wdrożeniem punktowego systemu karnego. Z najświeższych doniesień wynika, że zespoły spotkają się już podczas najbliższego weekendu w Hiszpanii, aby rozważyć między innymi tę kwestię.
Charlie Whiting, delegat techniczny FIA jeszcze przed weekendem pod Barceloną chce spotkać się z zespołami podczas zebrania grupy roboczej ds. sportowych.Według doniesień serwisu Autosport.com podczas spotkania dyskutowany będzie między innymi harmonogram przyszłorocznych testów, który ze względu na zmiany dotyczące silników, będzie wymagał także zmian w przepisach F1, które obecnie uniemożliwiają ekipom testowanie swoich bolidów w styczniu. Innym punktem spotkania ma być dyskusja nad wdrożeniem karnego systemu punktowego, który zakładałby zrezygnowanie z dotychczasowych kar na rzecz karnych punktów.
O karnym systemie punktowym w F1 mówi się od dłuższego czasu jednak nie wszystkie zespoły popierają tę ideę, w obawie o wpływ takich kar na ostateczny wynik mistrzostw.
FIA przed wdrożeniem nowego systemu chciałaby sprawdzić jego funkcjonowanie, prowadząc równoległą testową punktację karną.
„Będziemy monitorować przewinienia kierowców i uruchomimy [hipotetyczny] system karnych punktów w tle, aby zobaczyć jak spisałby się w przypadku jego faktycznego wykorzystania” mówił Charlie Whiting z FIA. „Musimy to zrobić przez jakiś czas.”
02.05.2013 15:07
0
Jestem przeciwny temu. Zamiast karnych punktów powinno być np. +20sek. tak jak Vettelowi w Niemczech. Stracił 6 punktów nad tą karą i było dobrze. Chce żeby FIA jaknajszybciej o tym zapomniała.
02.05.2013 17:02
0
ja bym dodał do kar już istniejących punkty karne ale też te punkty karne dla FIA za jakieś niedopatrzenia z ich strony - uzbierają jakąś określoną liczbę punktów i muszą zapłacic zespołom określoną sumę
02.05.2013 17:36
0
Myślę, że powinien powstać taki system. W 2010 r. gdy team orders były jeszcze zakazane, Ferrari w Hockenheim dostało 100 000 $ kary. EJ twierdził, że nie wolno zapominać o kibicach i że Ferrari potraktowali tam widzów jak idiotów i to było lekceważące. Zarówno i on jak i inni twierdzili, że to dość niska kasa na decyzję, która może zaważyć na losy mistrzostw. W jeszcze czyichś słowach czytałem, że facet uważał, że gdyby to Fernando zdobył tytuł w 2010 r, to osiągnąłby to nie do końca fair. Według mnie lepsze byłoby odebranie punktów w mistrzostwach konstruktorów. Coś na tej zasadzie. Nawet jeśli dzisiaj polecenia zespołowe są legalne, karać można odbieraniem punktów kierowcy lub zespołowi, zależnie od zaistniałego przypadku.
02.05.2013 18:08
0
zawsze od punktów będą kary czasowe egzekwowane czerwonym światłem w czasie wyjazdu z alei sewisowej
02.05.2013 19:19
0
@3 faktycznie bylo to nie ladne ale w WCC nic to nie zmienilo Ferrari nic na tym nie zyskalo wiec odbieranie im punktow w mistrostwach bylo by troche zbyt duza kara ale juz odebranie (czy jak kto woli punkty karne-na to samo wychodzi) punktow kierowcom bylo by calkiem sluszne
02.05.2013 20:08
0
Jestem zdecydowanie przeciwny! Taki system ma jedną zasadniczą wadę. Łapownictwo. Sędziowie nie powinni mieć w ręku narzędzi umożliwiających bezpośrednią ingerencję w punktację. Za duża pokusa, by dawać łapówy i za duża, by ich nie brać. Ot tak sobie myślę.
02.05.2013 21:12
0
@6 No niekoniecznie akurat, bo za nakładanie kar finansowych też trochę tego jest. Gdyby i te kary zastąpić punktami ujemnymi to nie sądzę, by były łapówki.
02.05.2013 21:52
0
Głupi pomysł. Mi to przypomina Harry'ego Pottera - Gryfindor minus 10 punktów. Bardzo łatwo będzie można manipulować wynikami. Po co zmieniać coś co jest dobre i się sprawdza.
02.05.2013 21:55
0
Widzę, że co niektórzy powinny wziąć udział w konferencji w Hiszpanii.
02.05.2013 22:32
0
Droga do manipulacji i teorii spiskowych słusznych, niesłusznych, ot niepotrzebny dodatkowy zamęt. Lepiej skupić się na zasadności i sprawiedliwości nakładanych dotychczas kar.
03.05.2013 10:09
0
Wypaczyłoby to wyniki mistrzostw
03.05.2013 10:45
0
kary finansowe to chory pomysł wdrożony w F1. To jest sport czy Uwaga Pirat.
03.05.2013 19:48
0
_________wiadomo że taki Alonso będzie przeciwko punktom karnym, kosztowało by go to pewnie z pół dorobku punktowego w sezonie, śmieszne omijanie Massy bez walki jest żałosne dla przeciętnego widza ale dla włodarzy byłoby karalne. co innego Seb, musi walczyć na zabój o pozycję nawet z partnerem zespołowym Webberem...
03.05.2013 21:14
0
To prowadzenie w tle testowej punktacji brzmi trochę w ten sposób "sprawdzimy czy za bardzo nie namieszamy w wynikach na końcu, i czy zyskają na tym odpowiedni zawodnicy"
03.05.2013 23:34
0
"multi21" = 21 penalty points;-P
04.05.2013 10:59
0
CZY będą punkty karne?
06.05.2013 00:23
0
A czy tu nie chodzi o oddzielną klasyfikację przewinięć? Można wprowadzic punkty ujemne zastępujące reprymendy, które nic nie dają. Wtedy nie byłoby sytuacji jak nigdyś z Hamiltonem, który dostał kilka upomnień za niebezpieczną jazdę, a w zasadzie nie poniósł żadnej kary.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się